Постинг
02.06.2007 14:52 -
Изворът на живота (САЩ) - 2006 г.
Автор: trapped
Категория: Забавление
Прочетен: 3282 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 08.10.2007 19:56
Прочетен: 3282 Коментари: 3 Гласове:
0
Последна промяна: 08.10.2007 19:56
Година: 2006
Режисура: Дарън Арнофски
Участват: Хю Джакмън, Рейчъл Уайс, Елън Бърстин
Времетраене: 96 мин.
От: САЩ
Ако сте свикнали да гледате филми с бързоразвиващо се и локализирано действие, по-добре се откажете. Ако "Умирай трудно", "Глутница кучета" и "Ад под небето" са вашите кино-кумири, ако имате алергия към философията и ако трактатите върху различни житейски явления Ви причиняват свтовъртеж, гадене и обриви - значи това не е филм за Вас. Това е филм за космическия човек, който е освободил мисълта си, и я е пуснал да гастролира из безвремието. Филм за смисъла на живота, смъртта, любовта и още нещо. Филм за меланхолико-флегматици и платонико-утопици. За летящи из космоса Малки принцове с големи надежди, отглеждащи грозни дървета, вместо красиви рози.С две думи това е филм за тези, които обичат да си блъскат главите в стени от символики и да се мотаят из лабиринти от метафори.
Триизмерният главен герой е клониран едновременно в съвременна клиника, на летяща между звездите сфера и в епична приказка. Въпреки това, на психологично ниво местоположението му си е едно и също: някъде между любовта, мъката и надеждата. Главната героиня пък страда от неприятен тумор в главата, който й е осигурил еднопосочен билет за Вечните ловни полета. Толкова много рев, сълзи и сополи не бях виждал откакто гледах с баба ми "Танцувай с мен" по националната телевизия. На Хю Джакман трябва да се признае истинска изкусност в пресъздаването на страданието. Сълзите текат от очите му като спукана водопроводна тръба (да не кажа "фонтан"), а лицето му се изкривява в такива гримаси, каквито и Брад Пит не правеше в секундите преди да гръмне Джон Доу в главата ("Седем").
Героят на Джакмън е обсебен от идеята да спаси умиращата си съпруга, а след смъртта й решава, че трябва да я съживи. За целта той търси помощта на дървото на живота, което пуска нещо като мляко. Това мляко се пие и в един момент се озоваваш някъде в космоса, сам с дървото, защото вече нищо живо не е останало, освен ти и то. Така вече, след дълго пътуване към умираща звезда, човекът се сеща, че смъртта не е чак толкова лоша болест. Цикълът с главно "Ц" върви в нормална последователност "живот-смърт", а не "живот-смърт-живот", или "живот-живот-живот". Оказва се, че вечното съществуване е някакво извращение, което само по себе си не е някаква нова концепция в киното, както и това, че "само един трябва да остане".
Мувито се отличава изкусни актьорски изпълнения, добра сценография и на места - с приятни специални ефекти. Изобщо, откъм визия са го докарали. Сценаристите, обаче определено са надценили интелектуалните способности на зрителя, а режисурата е мудна и дори досадна. Претенциите на филма са явно големи, с оглед на това, че засяга общочовешки проблеми, но и предизвиква мисловен запек у индивиди с Ай Киу в нормални граници. На финалните надписи човек се чуди дали да седне да мисли върху видяното, или направо да превърти лентата и да гледа филма отначало. От което естествено се отказва, освен ако няма много време за губене или страда от необуздано влечение към импресиите.
Режисура: Дарън Арнофски
Участват: Хю Джакмън, Рейчъл Уайс, Елън Бърстин
Времетраене: 96 мин.
От: САЩ
Ако сте свикнали да гледате филми с бързоразвиващо се и локализирано действие, по-добре се откажете. Ако "Умирай трудно", "Глутница кучета" и "Ад под небето" са вашите кино-кумири, ако имате алергия към философията и ако трактатите върху различни житейски явления Ви причиняват свтовъртеж, гадене и обриви - значи това не е филм за Вас. Това е филм за космическия човек, който е освободил мисълта си, и я е пуснал да гастролира из безвремието. Филм за смисъла на живота, смъртта, любовта и още нещо. Филм за меланхолико-флегматици и платонико-утопици. За летящи из космоса Малки принцове с големи надежди, отглеждащи грозни дървета, вместо красиви рози.С две думи това е филм за тези, които обичат да си блъскат главите в стени от символики и да се мотаят из лабиринти от метафори.
Триизмерният главен герой е клониран едновременно в съвременна клиника, на летяща между звездите сфера и в епична приказка. Въпреки това, на психологично ниво местоположението му си е едно и също: някъде между любовта, мъката и надеждата. Главната героиня пък страда от неприятен тумор в главата, който й е осигурил еднопосочен билет за Вечните ловни полета. Толкова много рев, сълзи и сополи не бях виждал откакто гледах с баба ми "Танцувай с мен" по националната телевизия. На Хю Джакман трябва да се признае истинска изкусност в пресъздаването на страданието. Сълзите текат от очите му като спукана водопроводна тръба (да не кажа "фонтан"), а лицето му се изкривява в такива гримаси, каквито и Брад Пит не правеше в секундите преди да гръмне Джон Доу в главата ("Седем").
Героят на Джакмън е обсебен от идеята да спаси умиращата си съпруга, а след смъртта й решава, че трябва да я съживи. За целта той търси помощта на дървото на живота, което пуска нещо като мляко. Това мляко се пие и в един момент се озоваваш някъде в космоса, сам с дървото, защото вече нищо живо не е останало, освен ти и то. Така вече, след дълго пътуване към умираща звезда, човекът се сеща, че смъртта не е чак толкова лоша болест. Цикълът с главно "Ц" върви в нормална последователност "живот-смърт", а не "живот-смърт-живот", или "живот-живот-живот". Оказва се, че вечното съществуване е някакво извращение, което само по себе си не е някаква нова концепция в киното, както и това, че "само един трябва да остане".
Мувито се отличава изкусни актьорски изпълнения, добра сценография и на места - с приятни специални ефекти. Изобщо, откъм визия са го докарали. Сценаристите, обаче определено са надценили интелектуалните способности на зрителя, а режисурата е мудна и дори досадна. Претенциите на филма са явно големи, с оглед на това, че засяга общочовешки проблеми, но и предизвиква мисловен запек у индивиди с Ай Киу в нормални граници. На финалните надписи човек се чуди дали да седне да мисли върху видяното, или направо да превърти лентата и да гледа филма отначало. От което естествено се отказва, освен ако няма много време за губене или страда от необуздано влечение към импресиите.
Следващ постинг
Предишен постинг
и от тогава още 2 пъти.....
thumbs up!
цитирайthumbs up!
Филмът започна добре. 15 минути по- късно се чудиш защо си губиш времето. Додея ми от образност, символика и метафоричност дъвкана, дъвкана и изплюта... Ако си духовно изкушен- филма ще те дразни с прекалената си очевидност. Ако си духовно неизкушен, ще те дразни още повече. Кинематографията- ебати изцепките. И така, като цяло- дразнещ напън на един добър режисьор.
Бедни ми, бедни Аронофски, защо не умря след "Реквием..."
цитирайБедни ми, бедни Аронофски, защо не умря след "Реквием..."
Филма мн ми хареса, но за музиката не мога да се съглася...също така и не беше нужно някои сцени да се повтарят по 100 пъти, достатъчно беше няколко пъти за да схванем идеята..:/
цитирайТърсене
За този блог
Гласове: 921
Блогрол